Zaterdag 12 juli 2003.

Inleveren, Beverly Hills, Santa Monica

Ja, en dan is het na 6 weken zover, terugbrengen die camper. Jammer, jammer, jammer, maar ja, aan alles komt eind nietwaar?

De camper moet dus helemaal schoon en leeg opgeleverd worden, dus 's morgens voor de laatste keer de afvalwatertanks eerst legen. Dit blijft een rotklusje, het aansluiten van de afvoerslang gaat lastig want je kunt er slecht bij, beetje verkeerd erop en alles pist ernaast.

Met de beschrijving van Moturis in de hand bleek het rental station bijzonder makkelijk te vinden
De rit ging vlot, binnen een uur stonden we op de stoep en kon de controle aan de camper beginnen. Controle is een groot woord, er wordt even omheen gelopen of er geen zichtbare schade te zien is, maar of alle kopjes. borden etc. aanwezig zijn interesseert ze niet zoveel.
In Yellowstone hadden we dus wat schade aan de wieldop opgelopen, $45,- wat me reuze meeviel.
Om half 10 zat de inspectie erop, afrekening gemaakt (2.500 mijl meer gereden als ingekocht) en moesten we wachten op het busje wat ons naar het vliegveld zou brengen om daar een auto voor een dag te huren.
In de tussentijd druppelden er nog wat meer camperhuurders binnen die hun vehicle kwamen inleveren en waar de vakantie er ook van opzat. Uiteindelijk zijn we rond half twaalf met een propvolle bus mensen en bagage naar het vliegveld gegaan, en daarna met een bus van Avis naar het verhuurstation van dit bedrijf.
Voor een dag een grote Amerikaan gehuurd, zodat we Los Angeles en omgeving wat makkelijker konden gaan bekijken. Wel even wennen met rijden omdat je nu een stuk lager bij de grond zat, en dus veel minder overzicht.

Dus op naar Beverly Hills, het Mekka van de filmsterren. En inderdaad, de luxe en weelde komt je aan alle kanten tegemoet. Dure winkelstraten, extreem luxe en grote huizen in prachtige met bomen omzoomde straten.

De brandweer kom je dan ook nog even tegen.

Daarna opzoek naar Hollywood, wat iets verderop ligt. In de heuvels moeten de grote letters HOLLYWOOD staan, maar dat viel dus niet mee om die dicht te benaderen. Het moetr kunnen, maar we hebben het niet kunnen vinden, dus uiteindelijk zijn we naar een uitzichtspunt over Los Angeles gereden waar we dan nog enigszinds zicht op de letter hebben kunnen krijgen.

Ook vandaag was de smog boven Los Angeles weer goed zichtbaar, alhoewel dit minder was als enige dagen geleden toen we in Universal Studios waren.

Blik op Downtown Los Angeles

Daarna zijn we weer richting kust gereden, een stad blijft een stad, dus hadden we wel gezien. Over de Santa Monica Boulevard richting Santa Monica, een hele lange weg die vanuit Los Angeles rechtreeks naar Santa Monica loopt.

Leuke plaats, met een prachtige wandelpromenade waar van alles gebeurd. Allerlei straatoptredens van diverse soorten artiesten, sommige geweldig goed, anderen een kwelling voor het oor.
Om het geheel in stijl af te ronden hebben we een leuk Italiaans restaurant opgezocht langs de wandelpromenade, waar we ons galgemaal hebben genuttigd.

Nog even op de foto op de wandelpromenade.

Santa Monica is een echte badplaats, met een wandelpier in zee, waar het dus behoorlijk druk kan zijn. Vooral 's avonds trekt deze pier nog enorm veel mensen, de parkeerplaatsen rondom de pier waren dan ook bomvol, en ondanks het feit dat het al een uur of 10 was, bleven de auto's komen.

Op de pier een complete permanente kermis, inclusief achtbaan en reuzerad. Mooi gezicht in het donker boven zee.

Daarmee hebben we de reis afgesloten, we zijn teruggereden naar ons hotel vlak bij het vliegveld om naar bed te gaan met het vervelende idee dat het nu echt over is.
Morgenmiddag vliegen we rond een uur of 4 's middags terug naar Nederland, dus hebben we ruim de tijd om de auto in te leveren en in te checken.