vrijdag 30 mei 2003.

Aangekomen

Na 7 maanden voorbereiding zijn we vrijdag 30 mei voor onze rondreis door de Verenigde Staten vertrokken. Rond een uur of 8 's morgens zijn we door buurman Leen afgezet op Schiphol, en vanaf dat moment hadden we het "vakantie gevoel" over ons heen. Vakantie vieren moet iets leuks zijn, dus dan ook maar iets leuks van het vliegen maken. Wachten is een van de mindere kanten daarvan, maar als dit kan gebeuren in een redelijke lounge, dan is het opeens een stuk minder vervelend.

Wachten op Schiphol

Na een kleine 2 uur relaxed wachten, zijn we rond een uur of 10 aan boord gegaan van een van KLM's mindere toestellen, een MD 11.

De MD11 vlak voor het instappen

Vliegen is leuk, maar alleen als je een beetje redelijk kan zitten. Nu lukt dit over het algemeen niet in de economy klasse, dus hebben we maar gekozen voor de klasse met wat "grotere" stoelen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we uitermate relaxed in Miami zijn aangekomen.

Dat reist tenminste comfortabel

Dit gevoel was echter spoorslag verdwenen toen we te maken kregen met de Amerikaanse Immigratie Dienst. De "beste" man die ons moest voorzien van stempels had waarschijnlijk besloten tot een langzaam aktie, waardoor we ons ruim 3 kwartier hebben staan verbijten. Deze ongelofelijke pennelikker vond elk formulier dat ingevuld was niet juist, waardoor hij het eigenhandig geheel opnieuw begon in te vullen met een volkomen onleesbaar handschrift.
Maar goed, na deze irritatieslag waren we dan toch in Amerika, met een taxi zijn we naar het van te voren gereserveerde hotel gegaan. Dit is een van de typische doorgangs hotels, heb je er een gezien, dan heb je ze allemaal gezien. Daar dit een van de weinige hotels is waar de verhuurder (Moturis) van de camper (RV=Recreational Vehicle) klanten ophaalt, hebben we hier maar voor gekozen.

Hotel in Miami

Na inchecken en koffers neerleggen was het nog maar 16.00 uur Miami tijd , besloten we om met een taxi naar Miami Beach te gaan. Mooi breed strand, weinig mensen, warm water en geen terrasjes.

Ommetje op het strand

Lekker warm water

Miami Beach

Lekker breed strand nietwaar

Onder de palmen

We hebben enige tijd rondgewandeld langs het strand en hotels, en wat ons het meeste opviel was het feit dat het er allemaal zo kalm aan toegaat en dat er geen terrasjes of andere strandtenten op het staan.

"Art Deco Boulevard"

Na nog even salade aan de "Art Deco Boulevard" naar binnen gewerkt te hebben, sloeg de vermoeidheid rond een uur of acht flink toe, en zijn we weer per taxi teruggegaan naar het hotel.